måndag 8 februari 2010

Dagens humor eller dagens dumt?

Det är humor, men också lite dumt kanske... Mest dumt egentligen.

Kollar de senaste Facebook uppdateringarna och ser hur SocialBusiness har skrivit detta: Viral spridning just nu! "Kan den här lyktstolpen få fler fans än Mona Sahlin?" har 8542 fans på Facebook. Mona Sahlin själv har 3703. Klart utmanande läge för Mona. Kolla in fansidan för lyktstolpen

Den dagen lyktstolpar får fler fans än partiledare är kanske den dagen man ska sluta rösta? (Ok nu ljuger jag, jag kommer aldrig sluta rösta så länge jag har möjligheten men ja, herregud). Kanske kan lyktstolpen börja twittra också. Den kanske till och med skulle kunna få fler followers än Obama?

Min anmärkning: I skrivande stund är lyktstolpen uppe i över 30.000 fans.

2 kommentarer:

  1. Eller så kanske det är så att den dagen som lyktstolpar får fler fans än politiker är den dagen som man faktiskt måste börja engagera sig politiskt!

    Jag arbetar ju med människor som lämnat/flytt från sina hemländer. De flesta kvalificerar sig ju inte för beviljas asyl men många av de som lämnat har ändå gjort det pga korrupta politiker som missbrukar sin makt. Då får man en lite fadd smak i munnen av att tänka sig att vi inte ens värnar om den demokrati vi har, vi sitter hellre hemma, inloggade på facebook och blir fan av lyktstolpar än engagerar oss i viktiga frågor.

    /Storasyster

    SvaraRadera
  2. Jag kan inte annat än att hålla med dig!

    SvaraRadera