måndag 1 februari 2010

Dagens bloggat

Erik Fors-Andrée bloggar om 12 skäl till varför organisationer bör undvika sociala medier. Eller som han förklarar det:
"Eller så här: För att vi ("sociala medier-ivrare och pr-folk") ska bli bättre på att bemöta företagsledningarnas kritik av sociala medier och den negativa bilden som ofta målas upp i de traditionella medierna, så kan det vara bra att vi funderar på vilka argument de använder. Samtliga argument nedan är verkliga, hämtade från olika organisationer och inspirerat från olika inlägg på nätet.

Vissa är lätta att tillbakavisa, andra är svårare och vissa är faktiskt helt korrekta. Jag tror helt enkelt att vi måste våga problematisera och diskutera fördelar, nackdelar och utmaningar mer öppet istället för att bara höja sociala medier till skyarna utan att riktigt bemöta den skepsis som finns. Uppmaning: Vad är era kortaste och bästa svar på motargumenten nedan? Vilka av dem har ni stött på? Saknas det något?"

Björn Alberts svarar i sitt inlägg: Motargument till 12 skäl att inte använda sociala medier.

Båda inläggen är mycket bra och läsvärda. Även kommentarerna tål att läsas :)

Uppdaterat 15.59
Dagens rundgång: Nu har jag satt in mitt twitterflöde på min blogg och min LinkedIn profil. Och jag har mitt bloggflöde på min LinkedIn och jag har en länk på min twitter till min blogg och jag har en länk på min blogg till min LinkedIn. Hjulen på bussen går runt runt runt, runt runt runt, runt runt runt som barnvisan går.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar