måndag 15 februari 2010

Dagens bloggat

Har läst tre mycket bra blogginlägg idag:
Dels är det bloggen Definition of Done där projektledaren/webbstrategen Erik Fors-Andrée skriver om den debatt som blossat upp ang. anonymitet i bloggkommentarer och bloggar. En av de saker som Fors-Andrée nämner i sitt blogginlägg är den debatt som blossat upp på Walter Naeslunds blogg (läs kommentarerna på inlägget). Jag tycker att Fors-Andrées blogginlägg som helhet är väldigt tänkvärt och de tips han ger i slutet väldigt bra om hur man som myndighet/företag borde hantera en anonym medarbetares bloggande om just organisationen. Jag tycker Walter Naeslund svarar mycket väl på given kritik och han ber dessutom om ursäkt för det fel han tyckte han gjorde. Jag kommer personligen fortsätta läsa Walters blogg!

Parantes:
En annan anonym blogg som jag läste mycket och fann väldigt underhållande är Tingsnotarien. Det finns dessutom en arg bibliotekstant och en Konsumblogg där mannen bakom dock har klivit ut ut anonymitetsgarderoben så att säga. Både Bibliotekstanten och Konsumbloggen är ju mer dock av den karaktären att de beskriver sina kunder mer än att beklaga sig över sin arbetsgivare. Till skillnad då från bloggen som Fors-Andrée nämner och Tingsnotarien. Sen vet jag ärligt talat inte hur pass hemliga dessa bloggar är/har varit om man ska se till hur teknikskyddade de är/har varit.
Slutparantes.

Vidare så läser jag Means of me där Janette Fors skriver om vikten av bra kommunikation i förändringsprocesser.

Brit Stakston bloggar på JMW om hur mikrobloggande som Twitter blir mainstream.

Uppdaterat 15.25
NonProfitPR ger bra tips om hur man sätter upp gratis omvärldsbevakning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar