fredag 7 maj 2010

Lästips

Igår var det mycket intressanta läsningar som ploppat upp i RSS:en så jag tänkte delge de som jag fastande för:

Navigation vs Search på webplatser
Från artikeln: A client recently asked me: “Navigation, isn’t that a bit old hat? I mean, this is the time of Google. Doesn’t everybody just search?”

No, they don’t. Good navigation and good links are vital for the success of a website. A search feature is an added bonus, sure. But if you have one, it has to be as good as Google or even better.


Informationssamhällets önskan om monopol
Skiften är en ny blogg jag ramlat över om "Morgondagens debatt, samhälle och människa". Från artikeln: Dessa tre har gemensamt att de primärt är plattformar för informationsutbyte. Något annat de har gemensamt är att de fungerar bättre ju mer information de har tillgång till.

Om man orkar och har tid, för de brukar kunna vara ganska långa och länkrika, är Same same but differents veckosammanfattningar jäkligt bra. I vecka 17 sammanfattning kan man läsa: Vad som slår mig – och det är inte första gången – är att så många tycks blunda för att vi lever i en revolution. (en revolution som heter internet)
En revolution som påverkar oss alla, både vad gäller samhällsstrukturer och på individnivå. Lokalt och globalt. En revolution som ställer väldigt många gamla sanningar på ända.


Tydligen ska man åka till norge om man ska vara mamma, där har mammorna det bäst.

På Blog of Ronnestam kan man läsa The 10 Commandments Of Future Brands
Från artikeln:
1. State a higher cause.
People follow brands just like we follow other people. State your mission and you will have people following you. The higher the cause the higher the prize. We will buy your products and services but now we’re in it for something else. Something that will last. This way you’ll ensure we’ll get through the good times and the bad.


ANAMMA kan man läsa lite om hur du som företag borde agera om du möts av kritik/missnöjda kunder inom sociala media.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar